Låt inte Reflux förstöra din Thanksgiving

0
150

Låt inte Reflux förstöra din Thanksgiving

News Picture: Don't Let Reflux Ruin Your Thanksgiving

ONSDAG, November 25, 2015 HealthDay nyheter) – Thanksgiving kan vara en utmaning om du lider av halsbränna, men det finns ett antal saker du kan göra för att få en mer trevlig semester, expert säger.

Vissa livsmedel är mer benägna att orsaka halsbränna och kronisk halsbränna och bör undvikas. Dessa poster ingår fet och kryddig mat, lök, vitlök, koffein, choklad, citrusfrukter och juicer och myntverk, Dr. Juan Carlos Bucobo, direktör för endoskopi vid Stony Brook University Hospital i New York, sade i ett pressmeddelande som sjukhus.

”Äta för mycket och äter för fort kommer att öka risken för halsbränna om du är predisponerade. Mindre portioner separerade med tiden minskar chanserna kommer du att bränna i vånda. Vid huvudmåltid, prova med en mindre tallrik och äter långsamt,”sade han.

Alkohol–särskilt i stora mängder och särskilt rött vin–kan förvärra halsbränna. Om du dricker, göra det med måtta. Nikotin är en annan trigger, så sluta röka skulle hjälpa lätthet halsbränna, alltför.

Inte ligga ner i tre timmar efter måltiden. Därigenom riskerar att förvärra din halsbränna.

Det finns ett antal receptfria läkemedel mot halsbränna. Om din halsbränna blir mer frekventa–mer än två till tre gånger i veckan–bör du kontakta din läkare, Bucobo rådde.

–Robert Preidt

MedicalNews

Copyright © 2015 HealthDay. Alla rättigheter reserverade.

Källa: Stony Brook University Hospital, pressmeddelande, 19 november 2015

NO COMMENTS

LEAVE A REPLY